Moje TOP 5 darmowych aplikacji dla przedsiębiorców 2017

Moje TOP 5 darmowych aplikacji dla przedsiębiorców 2017

Moje top 5 darmowych aplikacji dla przedsiębiorców na rok 2017! Dzisiaj dzielę się z Wami programami, z których na co dzień korzystam zarówno w firmie i w życiu osobistym. Poniższe aplikacje dla przedsiębiorców stosuję m.in. do monitorowania zadań dziennych oraz celów długoterminowych, składowania danych, składowania notatek, przyspieszania pracy i nauki itd.… zachęcam do zapoznania się z tym wpisem szcze-gó-ło-wo!


5. Darmowe programy dla przedsiębiorców:
Dyski sieciowe, składowanie danych

Raczej nikogo nie zaskoczyłem… dyski sieciowe to dzisiaj podstawa. Dyski sieciowe stosuję do dzielenia się plikami firmowymi z pracownikami, wspólnikami, klientami itp. Dyski znacznie upraszczają procedury firmowe, które wymagałyby dodatkowych zasobów sprzętowych i czasowych do przenoszenia danych (jak zapewne wiecie dane firmowe/osobiste, dzięki dyskom dostępne są z każdego miejsca, z każdego urządzania typu laptop/komputer/telefon). Aktualnie mam zainstalowane 3 dyski sieciowe – każdy dysk stosuję do innego celu:

Telefon + komputer: Dysk Google

Mój dysk w którym przechowuje poufne dane swojej firmy np. procedury, szablony, wzory umów itp. Nie dzielę go z nikim, dzięki czemu nie można ot tak skopiować sobie całej mojej pracy=czasu, który włożyłem w swoją firmę. Jednym słowem ten dysk jest dyskiem o najwyższym ‘stopniu’ poufności i prywatności.

POBIERZ darmową aplikację dla przedsiębiorcy: GOOGLE DRIVE (kliknij tutaj)

Telefon + komputer: Dysk OneDrive

Dysk firmowy, zainstalowany na komputerach firmowych, na którym dzielimy się z pracownikami dokumentami, zdjęciami, formularzami. Dysk drugi w kolejności, jeśli chodzi o wewnętrzną poufność.

POBIERZ darmową aplikację dla przedsiębiorcy: ONE DRIVE (kliknij tutaj

Telefon + komputer: Dysk Dropbox

Mój osobisty dysk sieciowy, na którym trzymam różne swoje personalne dane np. dotyczące aktualnego semestru na studiach, pdfy, które czytam, audiobooki, które słucham. Dzięki takiemu rozwiązaniu mogę zdobywać wiedzę jadąc samochodem (audiobook), czekając w kolejce, czy siedząc na kibelku (pdfy).

POBIERZ darmową aplikację dla przedsiębiorcy: DROPBOX (kliknij tutaj)

Oczywiście możesz powiedzieć, że mógłbym trzymać wszystko na jednym dysku i np. udostępnić pracownikom jeden folder Firmowy, ale… . Zgadzam się… ale mi bardziej pasuje takie rozwiązanie. Poza tym mając tyle danych, co mam – musiałbym za taki większy i w miarę pewny dysk płacić, a wolę inwestować w firmę i pracowników.
Minusem tej metody jest to, że komputery / laptopy itp. muszą wykonywać więcej procesów myślowych na sekundę = zwiększa się wykorzystanie procesora, ponieważ każdy dysk to osobny program działający w tle i w efekcie inne aplikacje i komputer mogą działać trochę wolniej. Więcej błędów takiego przedsiębiorczego wykorzystania tych aplikacji nie widzę ^^

Przykład użycia dysku sieciowego w praktyce . Dysk OneDrive:


4. Darmowe programy i aplikacje dla przedsiębiorców:
Skrzynka pocztowa


Komputer: Mozilla thundebird

Program do zarządzania osobistą i firmową skrzynką pocztową. Możecie też sprawdzić sobie Outlooka – ja testowałem i nie przypadł mi do gustu. Używam go zarówno ja, jak i rodzinne biuro patentowe (nawiasem mówiąc to dzięki nim go poznałem i się do niego po prostu przyzwyczaiłem). Z pewnych źródeł wiem, że Thunderbirda używają też korporacje, więc to mnie utrzymuje w przekonaniu, że program jest godny polecenia. Do programu można sobie odinstalowywać różne ciekawe wtyczki np.:

Program można sobie zsynchronizować z google Hangouts (taki czat zrobiony przez google) – co wykorzystujemy u nas w firmie do komunikacji z biurem patentowym, które znajduje się w tym samym budynku. Dzięki temu rozwiązaniu od razu się ze sobą komunikujemy. Szybki i po cichu. Już nie krzyczymy na korytarzu, jak to kiedyś bywało (przed wdrożeniem tej super procedury hehe )

Zdradzę Wam, że znając odpowiednie techniki i triki można wysyłać dzięki temu programowi mass mailing. Mi się zdarzało wysyłać np. 12 000 maili (oczywiście z pewnych względów nie wszystkie na raz) – no ale to już bardziej tajemna wiedza :]. No dobra może to nie był taki chamski mass mailing, gdzie wysyłałbym ponad 200 000 maili, ale dla chcącego nic trudnego. Jest to do zrobienia. Polecam.

POBIERZ darmową aplikację dla przedsiębiorcy: Mozilla ThunderBird (kliknij tutaj

 


Telefon: BlueMail

Na telefonie korzystam z aplikacji BlueMail (smartfonowy Thunderbird coś mi nie pasował, ale nie pamiętam już dlaczego…). Mogę sobie ustawić dwa osobne widgety na jednym screenie – jeden pod drugim: pierwszy dla swojego konta osobistego, drugi dla swojego konta firmowego. Dzięki temu rozwiązaniu nie muszę bezpośrednio wchodzić w aplikacje i przełączać/ logować się za każdym razem do osobnego maila. A wygląda to mniej więcej tak:

POBIERZ darmową aplikację dla przedsiębiorcy: BlueMail (kliknij tutaj

3. Darmowe programy i aplikacje dla przedsiębiorców:
Składowanie i archiwizacja notatek

Komputer + telefon: Onenote

KOZAK program (szczególnie dla przedsiębiorców) do cyfrowego notowania… dosłownie wszystkiego. Ja używam go do notowania ważniejszych fragmentów z książek i/lub wykładów. Powiesz, że przecież notujesz ręcznie… spoko. Ja też. Potem siadam i przepisuje. Dzięki temu rozwiązaniu mam dostęp do wszystkich swoich notatek w każdym miejscu, na wszystkich swoich sprzętach (jest dedykowana aplikacja na telefon).
W programie onenote oprócz typowo przedsiębiorczych notatek posiadam również bardzo dużo osobistych zapisków np. w nim trzymam swoją listę celów i listę before i die, którą sobie systematycznie odznaczam :). W onenote najbardziej podoba mi się to, że można sobie robić klikalne listy zadań, tworzyć treści, rysować dowolne grafiki, a następnie każde takie ‘okienko’ z treśćia/grafiką przenosić w dowolne miejsce, co zapewnia ogromną elastyczność, a to bardzo lubię. Z resztą przetestuj i zobacz sam 🙂

Przykład użycia programu dla przedsiębiorców Onenote:

POBIERZ darmową aplikację dla przedsiębiorcy: OneNote (kliknij tutaj

2. Darmowe programy i aplikacje dla przedsiębiorców:
Zwiększanie efektywności i szybkości nauki

Telefon: Audipo:Audio Speed Changer

Genialna aplikacja, którą polecam każdemu – jeśli jeszcze nie posiadasz nic podobnego na telefonie! Aplikacja przyspiesza wszystkie pliki audio i tak… mam tu na myśli audiobooki. Ja zazwyczaj korzystam z przyspieszenia 1,8-2x. W praktyce oznacza to, że mogę przesłuchać sobie audiobooki nawet dwa razy szybciej niż, gdybym miał ich słuchać bez aplikacji.. więc jak widać oszczędność czasu jest znaczna (znacznie więcej wiedzy możemy pochłonąć). Jeśli również uważasz, że wiedza to potęga, to polecam Ci ten wpis: Jak się uczyć i zwiększyć swoją wydajność – moje sztuczki i sposoby

A tak Audipo wygląda w rzeczywistości – zauważcie ten suwak, to nim zwiększam prędkość odtwarzania plików audio – audiobooków 🙂

POBIERZ darmową aplikację dla przedsiębiorcy: Audipo:Audio Speed Changer (kliknij tutaj

 

Komputer: VLC media player

Ma komputerze używam VLC media player. Oprócz odtwarzania audio i wideo 2x szybciej służy mi tez do innych tajnych celów. VLC wygląda o tak:

POBIERZ darmową aplikację dla przedsiębiorcy: VLC media player (kliknij tutaj

1.Darmowe programy i aplikacje dla przedsiębiorców:
Zarządzanie projektami, cele długo terminowe

Telefon + komputer: Trello

Aplikacja została stworzona do zarządzania projektami. Ja stosuje ją do osobistego i firmowego monitorowania celów oraz progresu. Stworzyłem w nim sobie kilka tablic (czyli takich niezależnych zakładek – widać na fotce) w tym: osobistą, osobistą firmową oraz drugą firmową, którą dzielę z pracownikami. Tablice te sprawdzam codziennie rano oraz wieczorem. Dzięki temu przygotowuję listę głównych zadań dla siebie i pracowników na kolejny dzień/tydzień/miesiąc. Po zakończeniu projektu/zadania usuwamy projekt i przechodzimy do kolejnego. Formę, w jakiej pracownik sobie przygotowuje listę szczegółową pozostawiam otwartą. Jestem zwolennikiem zasady – zrób zadanie tak, jak chcesz, ale żeby było optymalnie szybko oraz prawidłowo wykonane. I mnie zaskocz. Drogi przedsiębiorco polecam sobie przetestować aplikację i zasadę (jeśli jej nie stosujesz)

Stwórz konto do darmowej aplikacji dla przedsiębiorcy do zarządzania projektami: Trello  (kliknij tutaj

Osobiście do monitorowania celów na dzień używam czystej kartki i długopisu. Testowałem różne aplikacje typu Todoist, Trello i inne cuda, ale jednak okazało się, że jak coś leży fizycznie przede mną to bardziej mogę się skupić na zadaniu i mnie bardziej to motywuje. Skuteczność tej metody szacuję na 80% to znaczy: 80%  dni udaje mi się zakończyć ze skończoną listą zadań (zazwyczaj ostatnie zadanie kończę zaraz przed snem ^^ – minimum 15 minut dziennie czytać mądre książki).

Wyjdź z domu i kup sobie notes i długopis (kliknij tutaj)


I to wszystko. Oczywiście to tylko część ‘sekretu’. W kolejnych wpisach / nagraniach wideo, które pojawią się niedługo opowiem o kilku innych aplikacjach i wtyczkach, które mi ułatwiły życie i zautomatyzowały wiele procesów. Tak naprawdę te darmowe programy dla przedsiębiorców to taka zmyłka – powiedzmy chwyt marketingowy :). Możesz sobie za ich pomocą zoptymalizować swoje procesy bez względu na to, czy prowadzisz firmę, czy nie! Przetestuj i daj znać, czy Ci pomogłem. A i jeszcze pochwal się w komentarzu, jakich super-programów używasz do ‘optymalizacji życia’ i/lub firmy? Proszę podziel się swoimi ulubionymi aplikacjami, które ułatwiają i/lub automatyzują Twoją pracę!

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze

Wczytuję...

Zapisz się do newslettera

Dodaj się do naszego newslettera i dostań :

- info o nowych filmach

- info o nowych wpisach

- treści ZAKAZANE, które nigdzie indziej nie publikuję* *robisz to na własne ryzyko

FreshMail.pl